3. Learning types

Gepubliceerd op 30 november 2015 om 11:44

Thuis van het derde seminar. Te gek weer! We hadden allemaal als opdracht gekregen om zelf een strottenhoofd te bouwen/knutselen met materiaal naar keuze. Euh.. help knutselen is niet mijn sterkste kant. Wel een supergoede opdracht om nog meer inzicht te krijgen in wat er nou eigenlijk in je keel gebeurt dus ik heb me er op gestort. 

 

In dit seminar ligt het accent op het leren herkennen van learning types. Hoe kun je als docent zo snel mogelijk herkennen op welke manier iemand leert. Je kunt een geweldige docent hebben en een talentvolle zanger, maar als de één bij wijze van spreken grieks spreekt en de ander spaans kan het zijn dat je spaak loopt. We maken een test om te kijken hoe we zelf scoren en gaan vervolgens elkaar lesgeven met het accent op ‘herken het learning type’. Dit zijn korte sessies van tien minuten en het leuke is dat het een soort sport wordt om zo snel mogelijk vocale problemen bij elkaar op te lossen. De docenten op CVI zijn er ongelofelijk goed in om ervoor te zorgen dat je enigzins relaxed kunt blijven terwijl je aan het werk gaat in zo’n sessie. De feedback is helder en to the point en ze weten feilloos bij iedereen de sterkte punten te benoemen. Leren wordt op deze manier zo ontzettend leuk! 

Ik geef Ingrid les in Time after Time, we hebben veel lol erin en een goed resultaat. De feedback is heel positief, hurray! Goed centerwork gedaan en de muzikale wens van de zanger vervuld. 

Heerlijk om te horen :). De opbouwende kritiek bestaat uit trucjes om nog sneller te kunnen werken en ik kan niet wachten om dit uit te gaan proberen.

 

We hebben ontzettend veel lol met elkaar in de groep en ‘s avonds studeren we vaak nog met elkaar door en geven elkaar les. Katrien geeft me een paar geweldige tips om ‘All I want for Christmas’ (gekozen met de vraag ‘hoe verdeel ik in godsnaam mijn energie tijdens dit hyperdepieper nummer??) door te komen. Het antwoord? Huppelen met een bol van energie in je midden.... ja vaag ik snap het, maar voor mij werkte het, dit was dus een leermethode met het accent op ‘imaginair’ ;-). En van Venus moet ik na elke zin volledig loslaten, vraag me niet hoe maar ik had er veel aan.

 

We krijgen een update over de nieuwste ontwikkelingen binnen de CVT. Dat is het mooie van deze methode, het blijft onderzoek dat zich steeds verder ontwikkeld. De openheid hiervan in combinatie met de eerlijkheid over wat we wel en niet zeker weten spreekt mij aan. Binnenkort zal het nieuwe boek uitkomen met alle updates daarin. 

 

Na vier dagen zijn we helemaal vol met informatie en in de break zondagmiddag zetten we voor de afwisseling ’50 epic dance moves’ op (zie; youtube). Als je het opzoekt zul je iets begrijpen van de vibe in onze groep :). 

 

Al met al weer genoten, heel veel geleerd en gemotiveerd om CVT nog meer van binnen en buiten te leren. Yeah!!! (denk grunt).

 

De terugvlucht vanuit Kopenhagen is nogal turbulent. Het stormt en we moeten twee uur in het vliegtuig blijven wachten voor we op mogen stijgen. Waarna het heerlijk schudden is ahum. Nou ja we zijn weer veilig thuis gekomen. Naylan (studiegenoot) wilde nog per sé met mij voor het vliegtuig op de foto waarna de stewardessen dachten dat ik een bn’er was (‘Ja waar is zij ook alweer van?’ vroegen ze aan Naylan) waarna dat gerucht zich door het vliegtuig verspreidde, meerdere mensen dachten mij te herkennen hahaha. Het zal de blijheid geweest zijn die ik uitstraalde na vier heerlijke dagen.

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.